اعتماد مردم در گرو فعالیت مراکز درمانی دارای مجوز است، دکتر غفوری سرپرست شبکه بهداشت قدس از پلمپ ۹ مرکز درمانی غیرمجاز خبر داد
کارشناسان واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت قدس در راستای اجرای وظایف حاکمیتی و صیانت از سلامت عمومی، پس از شناسایی مراکز درمانی غیرمجاز و اخذ مجوزهای لازم از مقام محترم قضایی شهرستان، نسبت به پلمپ ۹ مرکز درمانی غیرمجاز در سهماهه نخست سال ۱۴۰۵ اقدام کردند.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس در دانشگاه علوم پزشکی ایران،کارشناسان واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت قدس در راستای اجرای وظایف حاکمیتی و صیانت از سلامت عمومی، پس از شناسایی مراکز درمانی غیرمجاز و اخذ مجوزهای لازم از مقام محترم قضایی شهرستان، نسبت به پلمپ ۹ مرکز درمانی غیرمجاز در سهماهه نخست سال ۱۴۰۵ اقدام کردند.
این مراکز به دلیل فعالیت بدون اخذ مجوزهای قانونی و خارج از چارچوب ضوابط و مقررات ابلاغی حوزه سلامت شناسایی و پس از طی مراحل قانونی تعطیل شدند. همچنین پروندههای مربوطه پس از تکمیل مستندات، جهت رسیدگی و اعمال اقدامات قانونی به مراجع ذیصلاح ارجاع شده است.
دکتر غفوری، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس، با اشاره به اهمیت نظارت بر مراکز ارائهدهنده خدمات سلامت اظهار داشت: «حفظ سلامت شهروندان و صیانت از حقوق مراجعان، از مهمترین اولویتهای نظام سلامت است و هرگونه فعالیت درمانی خارج از ضوابط و بدون مجوز قانونی میتواند سلامت مردم را با مخاطره مواجه کند.»
وی افزود: «شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس با بهرهگیری از ظرفیتهای قانونی و همکاری دستگاه قضایی، نظارت مستمر بر مراکز درمانی را در دستور کار قرار داده و با هرگونه فعالیت غیرمجاز در حوزه درمان، مطابق قانون برخورد خواهد کرد.»
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس ضمن قدردانی از همکاری شهروندان در شناسایی تخلفات حوزه سلامت، از مردم خواست پیش از مراجعه به مراکز درمانی، از معتبر بودن مجوزهای قانونی مرکز اطمینان حاصل کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک یا فعالیت مراکز فاقد مجوز، موضوع را از طریق واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس گزارش دهند.
وی در پایان تأکید کرد: ارتقای کیفیت خدمات سلامت، افزایش اعتماد عمومی و تأمین امنیت درمانی شهروندان، مستلزم همکاری و مشارکت همگانی در شناسایی و پیشگیری از فعالیتهای غیرمجاز حوزه درمان است.
کامنت